تجهیزات گرمایشی

قیمت گرمایش از کف برقی چگونه است؟

قیمت گرمایش از کف برقی

گرمایش از کف برقی چیست ؟

قیمت گرمایش از کف برقی چگونه محاسبه می شود؟ برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا تعربفی از گرمایش از کف ارائه می کنیم.سیستم گرمایش از کف برقی (کابل حرارتی ) یکی از انواع سیستم‌های گرمایشی است که علاوه بر گرم کردن محیط خانه، کف اتاق‌ها را نیز گرم می‌کند و راه رفتن بر روی کف را دلپذیر می‌کند. بسیاری از مردم در فصل‌های سرد سال مجبور به استفاده از جوراب در خانه هستند چرا که کف اتاق‌ها سرد است. قطعا سیستم گرمایش از کف یکی از بهترین گزینه‌ها برای این دسته از افراد است.در سال‌های اخیر استفاده از سیستم‌ گرمایش از کف در حال افزایش است به ویژه در مناطقی که امکان دستیابی به گاز یا سایر مواد سوختی وجود ندارد. البته برای واحدهای مسکونی که در طبقه اول قرار دارند و کف آن‌ها سرد است نیز بسیار مناسب است. از مزایای این سیستم‌ها این است که هوای اتاق بطور یکنواخت گرم می‌شود.

سیستم گرمایش از کف یک روش  خاص و کاربردی برای گرم کردن فضای ساختمان است که تفاوت عملکرد و کارکرد آن با دیگر روش‌های گرمایشی را مشخص می‌کند. در این روش، سیستم گرمایشی در  کف زمین نصب می‌شود و از این جهت، قدم زدن در ساختمانی که با سیستم گرمایش از کف تجهیز شده است، تجربه‌ای کاملاً متفاوت و جذاب نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی مانند رادیاتور، فن کویل و هواساز به همراه دارد.اکنون که با این شیوه گرمایش اشنا شده اید حتما قیمت گرمایش از کف برقی برای شما ایجاد سوال کرده است که در ادامه برای شما هزینه ی این روش را توضیح خواهیم داد.

 

بررسی قیمت گرمایش از کف برقی لوله ها و مخازن و سیستم گرم کردن مخارن و لوله ها

در بررسی قیمت گرمایش از کف برقی دو نوع سیستم داریم :

  1. سیستم جلوگیری از یخ زدگی لوله ها و مخازن که معمولا تا دمای 10 درجه را نگه داری می کند.
  2. سیستم بالا بردن دمای لوله ها و مخارن که متناسب با شرایط محیطی آن پروژه این کار انجام می شود.

برای گرم کردن لوله ها و مخازن از کابل حرارتی استفاده می کنیم که یک سری محاسباتی دارد که بر اساس توان مورد نیازمان را مشخص می کنیم و بعد کابل نصب می شود .

هزینه های گرمایش از کف برقی :

  • یک سری هزینه خرید کابل که متناسب با ان شرایط می باشد
  • نصب کابل و اکسسوری ها و سیستم کنترل
  • عایق و عایق کاری
  • هزینه های مربوط به سیستم کابل حرارتی برای لوله ها  و مخازن صنعتی

 

هزینه گرمایش از کف برقی

هزینه گرمایش از کف برقی

گرمایش از کف دو مدل می باشد:

  1. گرمایش از کف داخلی
  2. گرمایش از کف خارجی

 

گرمایش از کف داخلی: از این سیستم  برای داخل خانه های مسکونی و اپارتمان ها استفاده می شود.

گرمایش از کف خارجی:  این سیستم در رمپ ها ، راهرو ها ، باغ ها و مکان های ماشین رو استفاده می شود. از جمله موارد قابل استفاده ی آن برای اینکه یخ زدایی کند و از یخ زدگی  نیز جلوگیری شود.

بررسی دقیق تر روش محاسبه قیمت گرمایش از کف برقی

روش محاسبه براساس متراژ بین 100 تا 120 وات بر متر مربع انرژی نیازه که بتوان یک واحد را گرم کرد.

از لحاظ هزینه ها :هزینه های  مربوط به زیر ساخت می باشد که معمولا توسط ماسه سیمان  ماستیک می شودو کف سازی می شود کار.

هزینه عایق: معمولا با پشم سنگ عایق می شود یا از عایق های یونولیتی استفاده می کنند که عایق فوم نیز به آن گفته می شود.بعد از آن کابل را قرار می دهند که کابل هم روی توری های فلزی یا پلاستیکی ( نوع پلاستیکی آن بهتر است ) کابل را قرار می دهند. و بعد مش نرم مثل ماسه بادی است روی ان می ریزندو ماستیک می شود و کف  در نهایت حاضر خواهد شد.

در بررسی  فضای بیرونی هم همین طور است در بعضی از مواقع دیگر عایق نمی گذارند  و در فضای بیرونی فقط ماستیک می کنند، کف سازی می شود و کابل را قرار می دهند .

در نتیجه در خصوص قیمت گرمایش از کف برقی یک جمع بندی کلی می کنیم:

با توجه به مواردی که به آن اشاره کردیم هزینه های ما شامل :

  • کف سازی اولیه
  • هزینه ی عایق
  • هزینه ی کابل
  • هزینه ی کف سازی
  • نصب سازی کابل(نصب و راه اندازی)
  • هزینه زیرسازی نهایی

 

برای گرمایش از کف خارجی یا سیستم یخ زدایی یا ضد یخ:

  • هزینه زیر ساخت اولیه
  • کابل و اکسسوری های کابل(خود کابل و سیستم کنترل کابل)
  • نصب کابل و سیستم کنترل
  • روسازی و نهایی

هزینه های  بیرون سازی می تواند سنگ یا آسفالت باشد. اگر فضا داخلی است می تواند سنگ، کاشی یا سرامیک را شامل شود.

با توجه به این که سیستم‌ گرمایش از کف توسط کابل های حرارتی  از طریق انتقال گرما از یک ماده، باعث گرم شدن محیط می‌شوند، باید دقت داشت که کفپوش به کار رفته بر روی آن در برابر انقباض و انبساط حرارتی مقاومت خوبی داشته باشد.هزینه گرمایش از کف توسط کابل حرارتی یکی از مهمترین مواردی است که باید قبل از تصمیم گیری برای استفاده از کابل حرارتی مورد نظر قرار بدهیم.برای خرید کابل حرارتی و استفاده از سیستم گرمایش از کف برقی موارد زیر را بخوانید.

برای اطلاع از قیمت این نوع نوار ها و همچنین مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 77224221-021

هزینه گرمایش از کف برقی

هزینه گرمایش از کف برقی

در کنار بررسی  قیمت گرمایش از کف برقی، کابل هیت تریسینگ اصل را  نیز می توانید بررسی و در صورت نیاز از ما تهیه کنید.

مزایای سیستم گرمایش از کف برقی

از مهمترین مزایای سیستم گرمایش از کف، این است که علاوه بر محیط خانه، کف اتاق‌ها را نیز گرم نگه می‌دارد. از طرفی بر خلاف رادیاتورها، فضایی را اشغال نکرده و بر ظاهر اتاق تاثیر منفی نمی‌گذارد. این سیستم‌های گرمایشی را معمولا می‌توان در زیر انواع کف‌ها شامل سنگ، سرامیک یا کفپوش‌های چوبی مانند لمینت، نصب نمود.جایگزین کردن سیستم گرمایش از کف که به جای سیستم های گرمایشی دیگر مزایای قابل توجهی دارد، از جمله ایجاد گرمایی یکنواخت و مطبوع با رطوبت نسبی.عموماً وسایل گرمایشی در فصل های خاص و یا حتی بطور دائم قسمتی از فضای اتاق را اشغال می کنند، از دیگر مزایای این سیستم درگیر نکردن فضای داخلی محیط جهت استفاده از وسایل گرمایشی می باشد.

اغلب وسایل گرمایشی در قسمت مورد استفاده باعث تیره و سیاه شدن فضای پشتی خود و یا ترک خوردن و آسیب رساندن به سطح دیوار می شوند. اما در سیستم گرمایش از کف با این مشکلات روبرو نخواهید شد.استفاده از این سیستم می تواند محیطی امن برای مکان هایی که کودکان حضور دارند ایجاد کند و به شما این اطمینان را بدهد که نباید نگران آسیب دیدن کودکان خود در اثر برخود با وسایل گرمایشی باشید.از مهمترین مزایای سیستم گرمایش از کف صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد که در برابر وسایل گرمایشی دیگر هزینه کمتری برای مصرف کنندگان خواهد داشت.

هزینه گرمایش از کف برقی

هزینه گرمایش از کف برقی

عوامل تأثیر گذار در قیمت گرمایش از کف برقی

یکی از موارد مورد توجه برای متقاضیان این سیستم برآورد میزان هزینه جهت تعبیه سیستم گرمایش از کف می باشد.در این جا به برخی از عوامل تأثیر گذار بر میزان هزینه این سیستم اشاره می کنیم:

  1. چگونگی معماری ساختمان، در نظر گرفتن این که ساختمان مورد نظر، آپارتمان است یا ویلایی، بصورت پیلوت می باشد یا دوبلکس
  2. شرایط و موقعیت ساختمان به لحاظ جغرافیایی، شمالی و یا جنوبی بودن ساختمان
  3. تعداد در و پنجره هایی که در ساختمان به کار رفته
  4. نوع برند مورد استفاده جهت لوله ها
  5. استفاده از ترموستات آنالوگ و یا ترموستات دیجیتال
  6. تعیین نوع عایق و میزان ضخامت آن
  7. شیر کلکتور از نوع دستی باشد یا نوع برقی آن
  8. نیاز به بتن ریزی هست یا خیر

در مقایسه بین سیستم های الکتریکی و سیستم های رطوبتی نصب و اجرای سیستم های الکتریکی ارزانتر تمام می شود. اما اگر سیستم گرمایش برای فضاهایی با متراژ بالا مورد نیاز است سیستم رطوبتی گزینه بهتری خواهد بود.محاسبه میزان گرمای مورد نیاز برای محیطی که در نظر دارید به شما کمک می کند که تشخیص دهید کدام سیستم برای شما مناسب تر است و لوله های مناسب این محیط را انتخاب کنید. در صورت نیاز به استفاده از لوله های ترکیبی (پلاستیک،آلومینیوم) نیاز به هزینه بیشتری می باشد، اما دوام آن به مراتب بیشتر خواهد بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید