تجهیزات گرمایشی

قیمت گرمایش از کف برقی چگونه است؟

قیمت گرمایش از کف برقی

گرمایش از کف برقی چیست ؟

سیستم گرمایش از کف برقی (کابل حرارتی ) یکی از انواع سیستم‌های گرمایشی است که علاوه بر گرم کردن محیط خانه، کف اتاق‌ها را نیز گرم می‌کند و راه رفتن بر روی کف را دلپذیر می‌کند. بسیاری از مردم در فصل‌های سرد سال مجبور به استفاده از جوراب در خانه هستند چرا که کف اتاق‌ها سرد است. قطعا سیستم گرمایش از کف یکی از بهترین گزینه‌ها برای این دسته از افراد است.در سال‌های اخیر استفاده از سیستم‌ گرمایش از کف در حال افزایش است به ویژه در مناطقی که امکان دستیابی به گاز یا سایر مواد سوختی وجود ندارد. البته برای واحدهای مسکونی که در طبقه اول قرار دارند و کف آن‌ها سرد است نیز بسیار مناسب است. از مزایای این سیستم‌ها این است که هوای اتاق بطور یکنواخت گرم می‌شود.

 

هزینه گرمایش از کف برقی

هزینه گرمایش از کف برقی

 

با توجه به این که سیستم‌ گرمایش از کف توسط کابل های حرارتی  از طریق انتقال گرما از یک ماده، باعث گرم شدن محیط می‌شوند، باید دقت داشت که کفپوش به کار رفته بر روی آن در برابر انقباض و انبساط حرارتی مقاومت خوبی داشته باشد.هزینه گرمایش از کف توسط کابل حرارتی یکی از مهمترین مواردی است که باید قبل از تصمیم گیری برای استفاده از کابل حرارتی مورد نظر قرار بدهیم.برای خرید کابل حرارتی و استفاده از سیستم گرمایش از کف برقی موارد زیر را بخوانید.

برای اطلاع از قیمت این نوع نوار ها و همچنین مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 77224221-021

هزینه گرمایش از کف برقی

هزینه گرمایش از کف برقی

قیمت گرمایش از کف برقی شامل هزینه لوازم گرمایش از کف شامل:

یکی از راه حل های ساده گرم کردن سریع خانه بدون نیاز به پکیج و یا هر وسیله حرارتی استفاده از اجرای گرمایش ازکف الکتریکی یا برقی می باشد.این مورد شامل بحث  قیمت گرمایش از کف برقی ساختمان ها نیز خواهد شد. از سیستم گرمایش از کف می توان در ساختمان های نوساز و قدیمی به عنوان تنها منبع حرارتی در ساختمان یا به عنوان منبع حرارتی کمکی استفاده نمود، که گرمای محیطی مطلوبی را تامین می کند.سیستم گرمایش از کف برقی راهی مناسب برای جلوگیری از اتلاف انرژی و صرفه جویی در هزینه ها می باشد.( کابل حرارتی  و گرمایشی، ترموستات و سیستم کنترل، بستهای مخصوص نصب کابل، عایق مخصوص ) و هزینه طراحی نقشه گرمایش از کف خواهد بود.در هر دو سیستم رادیاتور و گرمایش از کف برخی هزینه ها مشترک است به همین دلیل هزینه پکیج و بتون ریزی روی کابل ها جز هزینه گرمایش از کف نیست.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق ارتباط با واتس اپ  لینک سبز رنگ روبرو  با همکاران ما ارتباط بگیرید.


در کنار بررسی  قیمت گرمایش از کف برقی، کابل هیت تریسینگ اصل را  نیز می توانید بررسی و در صورت نیاز از ما تهیه کنید.

نحوه عملکرد سیستم گرمایش از کف

در سیستم گرمایش از کف لوله هایی تمامی سطح اتاق را می پوشانند و با جریان پیدا کردن آب گرم درون این لوله ها حرارت حاصل از این جریان به طور یکسان و یکنواخت در تمامی سطح اتاق منتشر می شود. لوله های به کار رفته در این سیستم ترکیبی از پلیمر و فلزات می باشند و برای پوشش فضای خالی مابین آن ها نوعی چسب مخصوص به کار برده می شود. دمای آب گرم توزیع شده درون این لوله ها چیزی تا حدود 50 درجه سانتیگراد می باشد که این گرما به وسیله موتورخانه یا پنل های خورشیدی تولید می گردد.

دمای ایجاد شده در کف محیط هایی که مجهز به این سیستم می باشند 29 درجه سانتیگراد است.
از مزایای این سیستم تولید گرما در قسمتی است که ما به آن بیشتر نیاز داریم یعنی کف اتاق جایی که با پاهای ما در تماس هستند برخلاف سیستم های گرمایشی دیگر که بیشتر حرارت در قسمت بالایی فضا جمع می شود.از نکات قابل توجه و مهم که تاثیر به سزایی در کیفیت این سیستم دارند می توان به نحوه چیدمان لوله ها، میزان فاصله آن ها از یکدیگر و نیز دمای آب توزیع شده در سیستم اشاره نمود.لوله های به کار رفته در این سیستم در قطرهای 16 الی 32 میلیمتر تولید می شوند که هرکدام با توجه به مواردی همچون مساحت محیط و میزان گرمای مورد نیاز برای آن مکان انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای سیستم گرمایش از کف برقی

از مهمترین مزایای سیستم گرمایش از کف، این است که علاوه بر محیط خانه، کف اتاق‌ها را نیز گرم نگه می‌دارد. از طرفی بر خلاف رادیاتورها، فضایی را اشغال نکرده و بر ظاهر اتاق تاثیر منفی نمی‌گذارد. این سیستم‌های گرمایشی را معمولا می‌توان در زیر انواع کف‌ها شامل سنگ، سرامیک یا کفپوش‌های چوبی مانند لمینت، نصب نمود.جایگزین کردن سیستم گرمایش از کف که به جای سیستم های گرمایشی دیگر مزایای قابل توجهی دارد، از جمله ایجاد گرمایی یکنواخت و مطبوع با رطوبت نسبی.عموماً وسایل گرمایشی در فصل های خاص و یا حتی بطور دائم قسمتی از فضای اتاق را اشغال می کنند، از دیگر مزایای این سیستم درگیر نکردن فضای داخلی محیط جهت استفاده از وسایل گرمایشی می باشد.

اغلب وسایل گرمایشی در قسمت مورد استفاده باعث تیره و سیاه شدن فضای پشتی خود و یا ترک خوردن و آسیب رساندن به سطح دیوار می شوند. اما در سیستم گرمایش از کف با این مشکلات روبرو نخواهید شد.استفاده از این سیستم می تواند محیطی امن برای مکان هایی که کودکان حضور دارند ایجاد کند و به شما این اطمینان را بدهد که نباید نگران آسیب دیدن کودکان خود در اثر برخود با وسایل گرمایشی باشید.از مهمترین مزایای سیستم گرمایش از کف صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد که در برابر وسایل گرمایشی دیگر هزینه کمتری برای مصرف کنندگان خواهد داشت.

هزینه گرمایش از کف برقی

هزینه گرمایش از کف برقی

عوامل تأثیر گذار در هزینه سیستم گرمایش از کف

یکی از موارد مورد توجه برای متقاضیان این سیستم برآورد میزان هزینه جهت تعبیه سیستم گرمایش از کف می باشد.در این جا به برخی از عوامل تأثیر گذار بر میزان هزینه این سیستم اشاره می کنیم:

  1. چگونگی معماری ساختمان، در نظر گرفتن این که ساختمان مورد نظر، آپارتمان است یا ویلایی، بصورت پیلوت می باشد یا دوبلکس
  2. شرایط و موقعیت ساختمان به لحاظ جغرافیایی، شمالی و یا جنوبی بودن ساختمان
  3. تعداد در و پنجره هایی که در ساختمان به کار رفته
  4. نوع برند مورد استفاده جهت لوله ها
  5. استفاده از ترموستات آنالوگ و یا ترموستات دیجیتال
  6. تعیین نوع عایق و میزان ضخامت آن
  7. شیر کلکتور از نوع دستی باشد یا نوع برقی آن
  8. نیاز به بتن ریزی هست یا خیر

در مقایسه بین سیستم های الکتریکی و سیستم های رطوبتی نصب و اجرای سیستم های الکتریکی ارزانتر تمام می شود. اما اگر سیستم گرمایش برای فضاهایی با متراژ بالا مورد نیاز است سیستم رطوبتی گزینه بهتری خواهد بود.محاسبه میزان گرمای مورد نیاز برای محیطی که در نظر دارید به شما کمک می کند که تشخیص دهید کدام سیستم برای شما مناسب تر است و لوله های مناسب این محیط را انتخاب کنید. در صورت نیاز به استفاده از لوله های ترکیبی (پلاستیک،آلومینیوم) نیاز به هزینه بیشتری می باشد، اما دوام آن به مراتب بیشتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید