تجهیزات گرمایشی

کاربرد المنت در صنعت

نقش المنت ها در صنعت

کاربرد المنت در صنعت

النمت به یک سری رشته سیم های نیمه هادی که خاصیت داغ شوندگی و مقاومت بسیار بالا دارند ، را المنت می گویند . در صورت جریان الکتریکی بالا در سیم های نازک ، سیم ها یا همان المنت فشنگی در چند ثانیه ذوب می شوند. المنت ها به جنس نیکروم و نیکل هستند ، که با توان و قدرت های متفاوتی در بازار عرضه می شوند .

کاربرد المنت های مختلف در صنایع

المنت ها در دسته های متتفاوتی تولید می شوند ، اما کاربرد و کارایی هر نوع المنت در ساخت ان متفاوت است.هر کدام از المنت ها با توجه به مقاومت گرمایی که دارند ، در صنایع گوناگون مورد استفاده هستند .

کاربرد از المنت های سرامیکی

المنت های سرامیکی جز آن دسته از المنت هایی هستند که گرمای شدیدی را ایجاد نکرده وگرمای بسیار متعادلی تولید می کنند. .این المنت از باقی المنت ها طول عمر بیشتری دارند . صنایع ای که از این المنت ها استفاده می کنند ، شامل : صنایع تولید مواد غذایی ، صنایع کفاشی ، صنایع شیمیایی ، تولید پلاستیک و تجهیزات بسته بندی هستتند .

کاربرد المنت های شیشه ای

المنت های شیشه ای جزء آن دسته از المنت ها هستند که بر خلاف المنت های فشنگی امکان افزایش دما را تا حداقل 2600 درجه سانتی گراد مهیا می کنند.. این المنت ها در هیتر های برقی مورد استفاده قرار می گیرد و از گاز های هالوژن پر شده است . این المنت ها در برابر حرارت و گرما مقاومت باالایی دارند . المنت های شیشه ای که نام دیگرشان المنت های هالوژنی است در صنایع مختلف از قبیل : پتروشیمی ، صنایع فیلم سازی ، نساحی ، الکترونیک ، خشک  کردن رنگ ها ، صنایع چاپ و دیگر صنعت مورد استتفاده قرار میگیرند.

کاربرد المنت های فلنج دار

این دسته از امنت ها جزء آن دسته المنت ها هستند که ضد ضربه ( از جنس فولاد ) و ضد زنگ هستند المنت های فلنج دار می گویند.  قابلیت های ویژه ای که در این المنت ها هستند شمال : مصرف بسیار پایین انرژی ، افت حرارتی ، تولید گرمای بسیار سریع ، کنترل دقیق و اصولی دما ، نصب و نگهداری ساده و آسان المنت ، درطول عمر بالای المنت و توان مصرفی خیلی پایین می باشد .ازاین نوع المنت در صنایع های گوناگونی نظیر  : پالایشگاه ، پتروشیمی ، صنایع ساخت شوفاژ ، صنایع ساخت استخر ، صتایع ساخت آبگرمکن های برقی  مورد کار برد هستند .

 کاربرد المنت های فشنگی

این دسته از المنت ها به دلیل متفاوت بودن قطر المنت های فشنگی از آنها در انواع صنایع می توان به خوبی استفاده کرد. این نوع المنت از روکش های خیلی قویی برخوردار است که توان حرارتی بسیاربالایی را دارند. کاربرد بیشتر این المنت ها  فشنگی در بیشترین استفاده شان در هیتر های برقی است. این نوع المنت ها در صنایعی مانند : پلاستیک و تزریق ، گرمایش مخزن ریخته گری ، صنعت ابزار های اندازه گیری سنسور و کمپرسور مورد استفاده قرار می گیریند و نقش مهمی دارند.

کاربرد المنت میله ای

به دلیل متنوع بودن ، این نوع المنت در سایزو قطر های متفاوت بسیار پر کاربرد هستند. این نووع المنت در سایز هایی همانند 300 میلی متر تا 500 میلی متر و در قطر هایی به اندازه 6 میلی متر تا 20 میلی متر  بر خلاف المنت های فشنگی در بازا عرضه می شوند. از دیگر ویژگی المنت های میله ای به کاربردن استیل ، آلیاژ ضد زنگ و  تیتانیوم است . با وجود این  ویژگی ها این المنت به رایج ترین نوع المنت تبدیل کرده است . به دلیل وجود پوشش های خارجی بسیار قوی از آن در صنایع مختلفی نظیر شیشه ، خشک کنن ها ، مخازن آب داغ ،صنایع پلاستیک و  لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد المنت تسمه ای

این نوع المنت که به المنت کمربندی هم معرفی شده است . در ساخت و تولید المنت های تسمه ای روکشی  استیل و الکترو  گالوانیزه را به د.ر المنت ها می کشند .این نوع المنت در انواع و مدل های گوناگون تولید می گردند. المنت های تسمه ای در سیلندر های ماشین آلات ، صنایع ماشین اکستروژن ، دستگاه های غلتک لاستیکی به کار برده می شوند . پس به دلیل وجود روکش ها از مقاومت بالایی در برابر حرارت برخوردار هستند.

 انواع المنت های صنعتی استیل

المنت های صنعتی استیل انواع ممتعددی دارد که هر کدام برحسب نیاز قابل استفاده در شرایط گوناگون می باشد. می توان از این االمنت ها در رادیاتت ، بخاری و به گرما رساندن شرکت ها و موسسات بهره برد، نوع پره دار این نوع المنت می تواند با استفاده از یک فن محیط را گرما ببخشد .

استفاده از آن در اکثر دستگاه ها امکان پذیر است . صنعت کاران می توانند نیاز های مختلف خود را با استفاده از این المنت ها برطرف کنند . علاوه بر نوع میله ای ممکن است ، المنت های صنعتی در اشکال گوناگون مثل گرد یا مثلث تولید شوند و یا حتی در سایز های مختلف برای مصارف مختلف استفاده شوند ، بستگی به نوع نیاز شما دارد .

کاربرد های المنت صنعتی استیل

عناصر به کاررفته در این آلیاژ استیل منجر به یم تفاوت میان آن و باقی المنت ها در صنعت شده . این نوع المنت ها پوشش دهی فوق العاده بیشتری نسبت به سایر المنت ها داشته همچنین دیر تر اکسید خواهد شد . دسترسی به المنت های استیل در بازار آسان تر است ، زیرا به تعداد بیشتری تولید می شوند . انتقال حرارت در آنها به خوبی اتفاق می افتد و می توان از آنها در یخچال های صنعتی و خانگی استفاده کرد ، زیرا مانع از یخ زدن مواد در یخچال می شود. این نوع المنت ها قدرت زیادی در برابر حرارت بالا داشته و حراارت گرم را به بهترین نحوه انتقال خواهد داد. این المنت ها در قطر و اندازه های مختلف قابل تولید هستند و مطابق بانیاز صنعت کاران آماده می شوند و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت . بنا بر این بهترین گزینه برای انتخاب المنت ، المنت نوع استیل می باشد .

بنا بر این المنت ها در صنعت خیلی کاربرردی و مفید هستند و پر کاربرد ترین آنها در صنعت : المنت های میله ای و المنت های استیل می باشند . زیرا که بهترین پوشش و بالاترین قدرت انتقال حرارت را فراهم خواهد کرد . برای خرید بهترین و با کیفیت ترین المنت ها در ایران و بهره مند شدن از قیمت های مناسب حتما به سایت ما سر بزنید تا از بهترین ویژگی های سایت ما بهره مند شوید .

دیدگاهتان را بنویسید